bedragenigen

Otro, sex-missbruk, svek och skam. Den 6 juni 2012 skrev jag: För mindre än en månad sedan hade jag en familj. Den finns inte kvar längre.

Åtagande

Publicerad 2012-07-16 10:44:03 i

Lilly beter sig svinaktigt, egoistiskt, skiter i sina barn, hon har helt enkelt förrått sin familj och sina löften.

Jag kan inte leva i tron att nått kommer ändras alls. Hon har gjort sina val utan att bry sig om hur andra mår av dem.  Det är bara att inse. Jag kommer inte må bättre av att agera på det nått mer. Min ambition och målsättning nu är att försöka ta det lugnt i kontakterna med henne. Hon är själv sjukt aggressiv så det blir kanske inte helt lätt. Jag tänker att en målsättning kan vara att bara bråka varannan gång. Helt nöjd blir jag om jag bara bråkar var tredje. Jag utvärderar i början av september. Hur skall jag klara detta då? Här är en första brejnstorm:

  1. inte ringa om jag inte har en klar fråga
  2. avsluta samtalen fort
  3. om jag känner att jag får ett dåligt svar; lägg på
  4. inte svara på sms med annat än originalmesset handlade om
  5. om Lilly är fysiskt närvarande; försök att inte prata med henne över huvud taget
  6. om jag pratar med henne; håll samtalet neutralt

Jag skickade Slim med flyget till min mor och far i morse. Jag hade bara skrivit det ena av hans efternamn på biljetten så jag var skitnojjig att han inte skulle få åka med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela