bedragenigen

Otro, sex-missbruk, svek och skam. Den 6 juni 2012 skrev jag: För mindre än en månad sedan hade jag en familj. Den finns inte kvar längre.

Hög standard

Publicerad 2012-07-04 13:40:06 i Allmänt

 
 
 
Jag beskyllde Lilly för att hon bara hade mig i väntan på att få nått bättre (2005). Hon svarade att det stämde till del men att det bara var fantasier som hon levde ut. Hon älskade mig och ville leva med mig. Nu ser jag det som om hon gjorde det ändå. Hon har sagt att jag gett henne ett liv hon inte kunnat ha på egen hand. Mina resurser i form av utbildning och kunnande har ”höjt” hennes levnadsstandard till en nivå som hon inte klarade på egen hand. Hennes barn har haft det mycket bättre rent materiellt än vad hon och deras far skulle klarat. Jag har dessutom bidragit med t.ex. segling, träning och hjälp vid hennes utbildning. Jag stödde henne också och höll hennes barn i form när hon drabbades av en svår depression. Hon var dessutom isolerad och hade få vänner och hade viss social ångest som hindrade henne att ta plats bland folk. Nu är hon betydligt starkare, har skaffat sig utbildning och en karriär med högre lön. Nu har hon massor med bra kamrater och fick en älskarinna på jobbet. Då kan hon leva ut sina ”fantasier” på riktigt. Hon är inte bunden vid familjen längre, barnen klarar sig själva och då ar kärleken till mig inte så viktig längre. Vår kärlek är inte viktig för henne längre. Jag hoppas att hon får ett bra liv. Nä! Jag hoppas hon faller pladask och ångrar sig och att jag då skaffat mig ett nytt liv och en ny familj. Jag är dock ännu inte där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela