bedragenigen

Otro, sex-missbruk, svek och skam. Den 6 juni 2012 skrev jag: För mindre än en månad sedan hade jag en familj. Den finns inte kvar längre.

Det här är en del av mina skamfläckar som jag sällan orkar prata om:

Publicerad 2012-06-08 16:46:38 i Allmänt

Skammen är för stor. Jag förlät henne aldrig att hon varit otrogen (förrns nu). Jag har i alla år sen dess fått skov av ilska och krävt att hon skall hjälpa mig i min hämnd mot min bror. Detta genom att kontrollera kontakten oss emellan och tillslut att berätta för våra föräldrar vad han gjort. Tillslut berättade hon också för min svägerskas föräldrar. Detta var en av de saker som utlöste att Lilly ville göra slut med mig.

 

Vår familj hade tre barn. Pojke f 93, flicka f 96 och pojke f 99. Bara minstingen är min men alla har för det mesta bott hos mig. Ett problem som jag skäms mycket för är min relation och beteenden mot den stora grabben. Jag har inte varit helt sjysst mot honom. Jag gick in och gränsade redan från börja, innan vi fick en relation som bar för det. Jag har försökt ändra mig och vår överenskommelse har varit att Lilly skall sköta det. Problemet var bara det att jag inte kunde hålla käft och ofta hamnande i konflikt med både Lilly och stora grabben. Jag tyckte ofta att Lilly var för släpphänt med honom. Han har också haft ganska stora problem, bland annat i skolan. Förra året på semestern kom vi till handgripligheter och jag tryckte upp honom mot väggen. Jag har inte helt klara minnen av vad som hände. I praktiken blev han utslängd. Jag försökte snacka med honom efteråt och nu har vi en rätt sjysts relation. Han flyttade till sin far. Detta är ytterligare ett skäl till att Lilly vill göra slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela