bedragenigen

Otro, sex-missbruk, svek och skam. Den 6 juni 2012 skrev jag: För mindre än en månad sedan hade jag en familj. Den finns inte kvar längre.

Galen av svartsjuka

Publicerad 2012-06-08 10:25:54 i Allmänt

För mindre än en månad sedan hade jag en familj. Den finns inte kvar längre.

 

Min fru Lilly hade varit avvisande en tid. Hon ville inte kela eller ha sex. Jag hade pratat med henne och försökt med allt möjligt. En onsdagseftermiddag frågade jag rakt ut. Jag hade inget på känn men det visade sig vara så.  Vill du göra slut?

– Ja, kanske, sa hon.

Jag blev galen och gav ett ultimatum.

– Innan jag kommer hem ikväll måste du bestämma dig, sa jag.

Jag skulle ut och dansa.

 

När jag kom hem ville hon inte svara. Jag frågade om hon hade träffat nån annan. Hon sa att hon hade en "attraktion" till en person på jobbet. Hon ville inte säga till vem. Vi sov för sista gången i samma säng. På morgonen efter sa hon att hon ville att vi skulle ta en paus och separera. Jag gick inte med på det utan gav tillbaks vigselringen. Detta har jag ångrat en del. Jag sa åt henne att inte koma hem på kvällen. Hon sa att hon kunde bo hos en kompis. Jag var topp tunnor rasande.

 

Lilly gick direkt från min säng och la sig hos sin nya. Det är en kvinna som är lika gammal som jag men ser 15 år äldre ut. Jag visste inget, jag begrep det inte. Vi kom överens om att hon kunde bo i lägenheten varannan vecka när det är hennes barnvecka. När en vecka hade gått kom hon tillbaks och bodde i vårt extrarum. Hon berättade att hjon bodde hos sin nya älskarinna. Jag fick tag i hennes dagbok och läste att Lilly hade bedragit mig innan. De hade hånglat på en fest och snackat ihop sig rejält. Jag konfronterade Lilly med dessa nya uppgifter och sen slängde jag ut henne. Hon får inte bo kvar.

 

Lilly har vid flera tillfällen tidigare bedragit mig. Jag känner sjukt stor skam över detta. Att jag inte gjorde slut då. Men jag älskar henne och vill fortfarande bli gammal tillsammans med henne. Jag vet att detta inte går och att Lilly i så fall måste söka hjälp.

 

Vi blev ihop den 11 december 1998. Jag skulle på Stefan Sundström på Studion med en polare. Hon berättade att hon skulle ta med Lilly som är en av hennes bästa vänners storasyster. Jag om lite tidigt och stod med en öl och sneglade mot trappan ner dit. En gullig tjej kom in och jag log mot henne. Hon log tillbaks. Strax efter kom min väninna och presenterade henne. När kvällen var slut stoppade Lilly ett kvitto i bakfickan på mig med sitt nummer honskrivit med en kajalpenna. Sen var vi typ ihop. Hon hade just skiljt sig och hade två knoddar 3 och 1 år.

 

Typ en månad senare gjorde jag slut efter att hon åkt iväg och träffat nått ex som hon hade sex med. Hon tyckte att det var ok för att hon planerat det innan vi träffades. Jag sa att jag inte går med på sånt utan vill ha ett troget förhållande. Hon gick med på det efter nån vecka. Jag tog inte detta som ett varningstecken.

 

2.

Lilly och jag fick barn 1999. Efter det gick hon in i en depression och var sjukskriven. Hon piggnade på sig och vi fick internet, hon var ganska tjock och gick ner i vikt. Hon började chatta. Jag fattade ingen men hon började ragga på nätet. Hon hade flera knullkompisar och raggade upp min bror och min bäste vän. Jag kom på henne med ett sexmejl som var öppet i datorn. Vi gick då på familjerådgivning för att jag var fördjävla jobbig. Det blev mer fokus på henne och hon satt och ljög som fan. Hon sa att hon bara hade chattat och inte gjort nått fysiskt. Det hade hon visst. Jag fick tag i hennes dagböcker och sträckläste dem en natt. Hon hade inte skrivit allt. Jag slängde ut henne typ en vecka. Hon sökte hjälp och började på på möten för sex-missbrukare. Jag gick på möten för anhöriga (det kanske jag borde börja med igen?). Hon gjorde en riktig vändning av sitt liv och jag började lite på henne igen. Jag gjorde inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela