bedragenigen

Otro, sex-missbruk, svek och skam. Den 6 juni 2012 skrev jag: För mindre än en månad sedan hade jag en familj. Den finns inte kvar längre.

Lillys svar

Publicerad 2012-06-10 19:47:32 i Allmänt

Hej Nisse
Jag har tänkt på ditt erbjudande. Jag har funderat på hur jag kände mig när vi var tillsammans, jag har tänkt tillbaka på när vi hade roligt tillsammans och vad som var bra.Seglingen, det gemensamma referensramarna vi har runt barnen, minnen och... hur förklarar man för andra att pasta är gjord av lök...man tar en lök och  stoppar den i en maskin.... Det var mycket som var bra annars hade jag inte stannat  Men nu när jag går på gatan med mina barn, planerar min dag, min middag, min vecka känner jag mig stolt och att jag är värd något och den kunskapen jag har är tillräcklig. Jag känner mig god nog och kompetent. Det gjorde jag inte med dig och även om du ändrar dig vet jag inte om jag kommer känna mig bekväm med dig. Jag vet inte om jag kommer ångra att jag lämnade dig. Kanske det... men jag vet jag inte kan fortsätta. Du ger mig ett förslag på att jag ska vara avhållsam i två år och att du kommer vara det under den tiden. Jag vet inte var jag är om två år. Det är inte sagt att vi inte kan hitta tiallbka till varandra men då ska det vara för att vi finner varandra igen och inte planerar för det.  Jag tackar därför nej till ditt erbjudande. Jag önskar att du träffar någon som kommer inse att du är en fin man, kanske är det jag som gör att du inte kan...jag kommer kanske alltid trigga ditt beteende på ett trist sätt..jag blir bara så besviken på att jag som står dig närmst i hjärta och kropp inte får njuta av hur kommunikativ du är och hur goda samtal du kan ha. Jag har hört dig ha det med andra och inser att jag inte är något interlektuell utmaning för dig...jag vågar inte ha fel och jag tar ansvar för hur mig själv i en sådan situation genom att bryta med dig.
Jag har ett förslag på hur vi ska göra med bouppdelningen. Kan vi på var sitt håll fundra igenom vad vi ska dela på och skriva ner det i ett mail. När du är på semester med barnen börjar jag packa Fias och det som är mina saker och ställer dem i hennes rum och det lilla sovrummet. Jag har kollat på lägenheterna på Björnsbostadsbytare och tycker alla alternativ i storlek 2 rum kan vara acceptablet, bara det inte ligger mot brommahållet eller för långt utanför stan.. Jag kommer fortsätta söka lägenheter via bostadsförmedlingen. Det är ok om du paralellt söker en (1) lägenhet att byta 5:an med. Det blir kanske rörigt, men jag vill inte dra ut på detta för länge och göra det jobbigare än vad det är.
Jag ber dig ingen om förlåtelse för mitt uppträdande och klumpiga sätt att avsluta vår relation, du är värd ett bättre och ärligare avslut än så.. Mina känslor och hur de får komma till uttryck är sådant jag  jobbar på. Jag vet inte om jag älskar dig längre, men jag tror det. Jag känner i vart fall en enorm värme för dig.
Lilly

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela