bedragenigen

Otro, sex-missbruk, svek och skam. Den 6 juni 2012 skrev jag: För mindre än en månad sedan hade jag en familj. Den finns inte kvar längre.

Semester

Publicerad 2012-06-18 09:46:49 i Allmänt

Igår kom alla ungarna hit, plus Kevins flickvän, Viveka. I dag på eftermiddagen ska vi packa hyrbilen och dra till norrland. På vägen ska vi skejta, tälta och hälsa på Björn med familj i västerbotten. Björn är gymnasiekamrat till mig. Han var här igår, by the way!. Han har affärer i stan med sin firma. Jag berättade hela historien för honom. Han hissnade av detaljerna att hon stuckit direkt till nån annans säng, att hon bedragit mig med min bro och bäste vän.

-       Du ska inte vara ihop med nån sån. Det går inte.

Sen fördjupade vi oss i våra egna beteenden. Våra jobbigheter. Det visade sig att hans fru Lisa hade satt ner foten i november och gett honom ett ultimatum att sluta vara så djävla aggressiv och jobbig när hon hade synpunkter på honom. Jag kommer inte riktigt ihåg hur. Dock hade vi en liten diskussion där han höll med om min observation om att han kkan vara skitjobbig och retsam och sen bli så jädra kränkt när man ger igen med nått liknande fast mycket mindre. Vi enades om att han har vissa narcissistiska drag. Och sen om att jag har liknande problem. En version av teori på mig kan vara: Jag vill att saker skall bra bra. Det blir dom om man gör som reglerna säger. Vems regler? Troligen från gud (men jag tror inte på gud), i vilket fall jävligt fixa regler. Dessa regler måste följas. Om det inte sker så måste jag tala om hur reglerna ser ut. När jag tycker att jag talat om det tillräckligt mycke blir jag irriterad och hamnar i argumentation eller konflikt. Självkänslan har blivit låg på grund av många tidigare haverier. Rullgardinen går ner och jag är inte längre under kontroll av mitt förstånd och det blir bråk. En annan sida av problemet, kanske den viktigaste i detta fall är att jag ofta rättat Lilly när hon skall göra saker, främst vad gäller matlagning. Jag kan inte låta henne vara ifred och göra saker utan att jag skall lägga mig i. Det har blivit för mycket för henne. Hon känner sig värdelös och osäker och vet inte om hon skall klara saker. Det blir som om jag trycker ner henne i skosulorna. Detta fattar jag nu. Det jag blivit bitter över är att hon inte tillräckligt tydligt satte ner foten och sa att jag skulle sluta med det, annars gör on slut. Björn och hans fru går i familjerådgivning och där har framkommit att Lisa också trodde att han aldrig skull ta till sig det, att han inte skulle fatta vad hon menade eller att han inte skulle klara av att ändra sig. Nu har han gjort det och hon är nöjd. Dock är han fortfarande jävligt stött och kränkt över hela situationen, han säger att det är i linje min tidigare observation.

 

Anna har en kompis som hon träffade på Happypancake som har en segelbåt. Den ska vi låna en helg i juni. Jag är vrållycklig över att få komma ut och segla. Det har jag inte gjort sen 2010.

 

Jag kollar Lillys älskarinnas fejsbok idag. Hon har ändrat status till i ett förhållande. Hon skriver inte med vem men i kommentarerna finns uppgiften. Snabbt jobbat. Jag blir så påverkad att jag nästan kräks.

 

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/NTDq8dVhkSU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela